Grupa docelowa
Szkolenie „Zarządzanie konfliktem w zespole” adresowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów), osób, które w codziennej pracy stykają się z sytuacjami sprzecznych interesów stron (handel, zakupy, negocjacje) , do osób, u których powstanie konfliktu jest zjawiskiem normalnym związanym z dynamiką grupy a także wszystkich zainteresowanych tematyką.
Cel szkolenia
Szkolenie „Zarządzanie konfliktem w zespole” przygotowuje do pozyskania umiejętności docierania do rzeczywistych przyczyn konfliktu, analizowania każdej sytuacji konfliktowej i dostosowywania działań do problemu, zapobiegania i rozwiązywania pojawiających się sytuacji konfliktowych, efektywnego kierowania konfliktem w zespole oraz określenia własnego stylu rozwiązywania konfliktu i własnej ścieżki rozwoju w tym obszarze.
Program szkolenia
TEORIA KONFLIKTU
- Co to jest konflikt?
- Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika.
- Fazy sytuacji konfliktowej.
- Przełamywanie barier w konflikcie.
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy.
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych.
- Sposoby zapobiegania konfliktom.
- Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra.
- Radzenie sobie z „narzekaczami”.
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej.
KONFLIKT W ZESPOLE
- Etapy formowania się zespołów.
- Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami.
- Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania.
- Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian.
- Krzywa zmiany.
- Komunikacja w procesie zmian.
- Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami.
ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
- Techniki wywierania wypływu pozwalające kierować konfliktem zgodnie z celem jaki chcemy osiągnąć.
- Ćwiczenia rozwijające umiejętność kierowania konfliktem.
- Sposoby reakcji ludzi w sytuacji konfliktu.
- Analiza postaw i zachowań osób w sytuacjach konfliktowych – określanie indywidualnego stylu zachowania, czyli w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt.
- Jednostki konfliktowe.
- Rozpoznawanie konfliktu w jego wczesnej fazie.
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
- Minimalizowanie barier – oddzielaj ludzi od problemów, koncentruj się na motywach i interesach nie na stanowiskach, zwiększaj ilość opcji, stosuj obiektywne kryteria, udrażniaj komunikację.
- Identyfikacja kwestii spornych.
- Precyzowanie oczekiwań i budowanie dla nich atmosfery zrozumienia.
- Rozważanie rozwiązań i zawieranie porozumienia.
- Postawy pokonywania konfliktów wg. T. Kilmanna.
- Rozwiązywanie konfliktów (obserwacja, doradzanie stronom sporu, mediacja, arbitraż).
- Style rozwiązywania konfliktów (Dostosowanie, Unikanie, Kompromis, Dominacja, Współpraca).
- Różnice między kompromisem a integracją.
- Konstruktywne kończenie konfliktu; rozwiązanie, uregulowanie, zawieszenie broni.
- Dostosowanie stylów do sytuacji.
- Rola mediatora i cel mediacji.
WPŁYW KONFLIKTU NA PRACĘ WŁASNĄ ORAZ ZESPOŁU
Trener
MARTA JURKOWSKA
Absolwentka projektu badawczo – innowacyjnego skierowanego do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność badawczo-rozwojową przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w partnerstwie z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki PAN – Centrum Projektów Badawczych Unii Europejskiej (CPB UE).
Magister zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka m.in. psychologii zarządzania oraz studiów podyplomowych z zakresu Trenera Biznesu (WSB Wrocław). Obecnie, studentka SWPS na kierunku magisterskim z zakresu psychologii (specjalność: kliniczna).
Certyfikowany Trener narzędzia MTQ48 badającego odporność psychiczną.
Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w pracy zawodowej podczas której była odpowiedzialna m.in. za szkolenia trenerów i kadry menedżerskiej jednej z największych sieci hoteli w Polsce, innych korporacjach oraz w mniejszych, prężnie działających firmach.
Pracuje na co dzień z kadrą menedżerską i zespołami pracowników w ramach działań personalnych oraz kompetencji osobistych.
Prowadziła zajęcia ze studentami I-V roku na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz jako trener kadry dydaktyczno-naukowej na Politechnice Łódzkiej.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat i zaświadczenie, potwierdzające, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 11.01.2023r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Teoria konfliktu. Co to jest konflikt? Konflikt - zapobiegać czy leczyć? Rodzaje konfliktów i ich dynamika. Fazy sytuacji konfliktowej. | 18.01.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Przełamywanie barier w konflikcie. Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy. Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych. | 18.01.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Sposoby zapobiegania konfliktom. Sposoby dochodzenia do porozumienia - rola mediatora, negocjatora lub arbitra. | 18.01.2023r. | 11:00 - 11:30 | 00:30 |
Radzenie sobie z „narzekaczami”. Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej. | 18.01.2023r. | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Konflikt w zespole. Etapy formowania się zespołów. | 18.01.2023r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami. Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania. | 18.01.2023r. | 14:00 - 14:30 | 00:30 |
Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian. Krzywa zmiany. Komunikacja w procesie zmian. Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami. | 19.01.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Zarządzanie konfliktem. Techniki wywierania wypływu pozwalające kierować konfliktem zgodnie z celem jaki chcemy osiągnąć. | 19.01.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Ćwiczenia rozwijające umiejętność kierowania konfliktem. Sposoby reakcji ludzi w sytuacji konfliktu. | 19.01.2023r. | 11:00 - 11:30 | 00:30 |
Analiza postaw i zachowań osób w sytuacjach konfliktowych – określanie indywidualnego stylu zachowania, czyli w jaki sposób poszczególni uczestnicy reagują na konflikt. | 19.01.2023r. | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Jednostki konfliktowe. Rozpoznawanie konfliktu w jego wczesnej fazie. | 19.01.2023r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Rozwiązywanie konfliktów. | 19.01.2023r. | 14:00 - 14:30 | 00:30 |
Minimalizowanie barier - oddzielaj ludzi od problemów, koncentruj się na motywach i interesach nie stanowiskach, zwiększaj ilość opcji, stosuj obiektywne kryteria, udrażniaj komunikację. | 20.01.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Identyfikacja kwestii spornych. Precyzowanie oczekiwań i budowanie dla nich atmosfery zrozumienia. Rozważanie rozwiązań i zawieranie porozumienia. | 20.01.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Postawy pokonywania konfliktów wg. T. Kilmanna. Rozwiązywanie konfliktów (obserwacja, doradzanie stronom sporu, mediacja, arbitraż). | 20.01.2023r. | 11:00 - 11:30 | 00:30 |
Style rozwiązywania konfliktów (Dostosowanie, Unikanie, Kompromis, Dominacja, Współpraca). Różnice między kompromisem a integracją. | 20.01.2023r. | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Konstruktywne kończenie konfliktu; rozwiązanie, uregulowanie, zawieszenie broni. Dostosowanie stylów do sytuacji. Rola mediatora i cel mediacji. | 20.01.2023r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Wpływ konfliktu na pracę własną oraz zespołu. | 20.01.2023r. | 14:00 - 14:30 | 00:30 |