Grupa docelowa
Szkolenie „Wymagania normy Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015” adresowane jest do właścicieli firm, członków zarządu, kadry kierowniczej, specjalistów i pracowników działów jakości, audytorów wewnętrznych, pełnomocników, członków zespołów budujących, wdrażających, utrzymujących oraz doskonalących Zintegrowane Systemy Zarządzania, pracowników przedsiębiorstw planujących wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015 i tych mających już wdrożony ten system oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Cel szkolenia
Szkolenie „Wymagania normy Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2015” przygotowuje do realizacji procesów zachodzących w organizacji zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015, umożliwiając pracownikom efektywne interpretowanie, planowanie i wdrażanie wymagań w celu ciągłego doskonalenia systemu zarządzania jakością.
Program szkolenia
- Wprowadzenie do zarządzania jakością.
- Podstawowa terminologia PN-EN ISO 9000:2016.
- Stosowanie norm ISO 9000 i ISO 10000.
- Zarządzanie procesowe.
- Struktura formalna ISO 9001:2015. Logika PDCA.
- Zakres stosowania ISO 9001:2015.
- Wymagania określenia kontekstu organizacji oraz zakresu systemu zarządzania jakością.
- Wymagania w zakresie przywódczej roli kierownictwa oraz jego zaangażowania.
- Wymagania w zakresie orientacji na klienta, polityki jakości i podziału odpowiedzialności i uprawnień.
- Identyfikacja ryzyk i szans w procesach.
- Szacowanie i ocena ryzyk i szans.
- Określanie działań w odpowiedzi na ryzyka i szanse oraz monitorowanie ich skuteczności.
- Cele jakościowe i planowanie ich osiągnięcia.
- Planowanie zmian w systemie zarządzania jakością.
- Wymagania w zakresie dostarczenia niezbędnych zasobów do procesów.
- Wymagania odnośnie kompetencji i świadomości personelu organizacji.
- Wymagania odnośnie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji.
- Wymagany nadzór nad informacją udokumentowaną.
- Wymagania w zakresie identyfikacji wymagań dla wyrobów i usług.
- Wymagania odnośnie projektowania wyrobów i usług oraz projektowania zmian w wyrobach i usługach.
- Wymagania odnośnie nadzoru nad podwykonawstwem i dostawami.
- Wymagania dotyczące produkcji i realizacji usługi.
- Wymagania odnośnie kontroli jakości i zwalniania produktów.
- Wymagania dotyczące postepowania z niezgodnościami rezultatów procesów produkcyjnych i realizacji usługi.
- Wymagania dotyczące monitorowania efektów działań i skuteczności systemu zarządzania jakością.
- Wymagane monitorowanie zadowolenia klientów.
- Wymagana analiza i ocena danych z monitorowania.
- Audyt wewnętrzny jakości.
- Przegląd zarządzania – wymagane dane wejściowe i wyjściowe.
- Wymagania w zakresie działań korekcyjnych i korygujących.
- Wymagania w zakresie ciągłego doskonalenia.
Trener
Eligiusz Myśliwy
Certyfikowany Audytor Wewnętrzny (CIA – Certified Internal Auditor), Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Ekspert w dziedzinie Zarządzania Jakością, trener, konsultant i pełnomocnik ds. jakości, specjalista w zakresie zarządzania ciągłością działania.
Doświadczony trener i wykładowca realizujący szkolenia i doradztwo z zakresu systemów zarządzania jakością w organizacjach.
Prowadzi konsultacje i szkolenia w dziedzinie ochrony danych osobowych, zarządzania ryzykiem, bezpieczeństwem informacji. Planuje audyty wewnętrzne w organizacjach klientów oraz realizuje zadania audytowe. Wdraża i doskonali Systemy Zarządzania Jakością w samorządach lokalnych, prywatnych przedsiębiorstwach.
Wdrożył systemy zarządzania w ponad 1,5 tys.przedsiębiorstw. Przeszkolił ponad 3 tysiące osób.
Posiada 20-letnie doświadczenie we wdrażaniu i doskonaleniu Systemów Zarządzania.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat, potwierdzający, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 31.10.2022r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Wprowadzenie do zarządzania jakością. Podstawowa terminologia PN-EN ISO 9000:2016. | 07-11-2022 | 09:00 - 11:00 | 02:00 |
Stosowanie norm ISO 9000 i ISO 10000. | 07-11-2022 | 11:00 - 12:00 | 01:00 |
Zarządzanie procesowe. Struktura formalna ISO 9001:2015. Logika PDCA. | 07-11-2022 | 12:30 - 13:30 | 01:00 |
Zakres stosowania ISO 9001:2015. Wymagania określenia kontekstu organizacji oraz zakresu systemu zarządzania jakością. | 07-11-2022 | 13:30 - 15:00 | 01:30 |
Wymagania w zakresie przywódczej roli kierownictwa oraz jego zaangażowania. | 09-11-2022 | 09:00 - 09:30 | 00:30 |
Wymagania w zakresie orientacji na klienta, polityki jakości i podziału odpowiedzialności i uprawnień. | 09-11-2022 | 09:30 - 10:30 | 01:00 |
Identyfikacja ryzyk i szans w procesach. Szacowanie i ocena ryzyk i szans. | 09-11-2022 | 10:30 - 11:30 | 01:00 |
Określanie działań w odpowiedzi na ryzyka i szanse oraz monitorowanie ich skuteczności. | 09-11-2022 | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Cele jakościowe i planowanie ich osiągnięcia. Planowanie zmian w systemie zarządzania jakością. | 09-11-2022 | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Wymagania w zakresie dostarczenia niezbędnych zasobów do procesów. | 09-11-2022 | 14:00 - 15:00 | 01:00 |
Wymagania odnośnie kompetencji i świadomości personelu organizacji. | 14-11-2022 | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Wymagania odnośnie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji. Wymagany nadzór nad informacją udokumentowaną. | 14-11-2022 | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Wymagania w zakresie identyfikacji wymagań dla wyrobów i usług. Wymagania odnośnie projektowania wyrobów i usług i projektowania zmian w wyrobach i usługach. | 14-11-2022 | 11:00 - 12:30 | 01:30 |
Wymagania odnośnie nadzoru nad podwykonawstwem i dostawami. | 14-11-2022 | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Wymagania dotyczące produkcji i realizacji usługi. Wymagania odnośnie kontroli jakości i zwalniania produktów. | 14-11-2022 | 14:00 - 15:00 | 01:00 |
Wymagania dotyczące postepowania z niezgodnościami rezultatów procesów produkcyjnych i realizacji usługi. | 16-11-2022 | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Wymagania dotyczące monitorowania efektów działań i skuteczności systemu zarządzania jakością. | 16-11-2022 | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Wymagane monitorowanie zadowolenia klientów. Wymagana analiza i ocena danych z monitorowania. | 16-11-2022 | 11:00 - 12:00 | 01:00 |
Audyt wewnętrzny jakości. | 16-11-2022 | 12:30 - 13:00 | 00:30 |
Przegląd zarządzania – wymagane dane wejściowe i wyjściowe. | 16-11-2022 | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Wymagania w zakresie działań korekcyjnych i korygujących. Wymagania w zakresie ciągłego doskonalenia. | 16-11-2022 | 14:00 - 15:00 | 01:00 |