Grupa docelowa
Szkolenie „Techniki twórczego myślenia. Myślenie analityczne i krytyczne” adresowane jest do kadry zarządzającej, menedżerów wyższego i średniego szczebla, właścicieli firm, liderów zespołów, menadżerów projektów, koordynatorów ze zróżnicowanym doświadczeniem w kierowaniu zespołami pracowniczymi, pracowników firm a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką.
Cel szkolenia
Szkolenie „Techniki twórczego myślenia. Myślenie analityczne i krytyczne” przygotowuje do wykorzystania w praktyce technik twórczego myślenia oraz myślenia analitycznego i krytycznego a także kreatywnego myślenia oraz wprowadzania pomysłów w życie, dzięki umiejętności kreatywnego i syntetycznego podejścia do szeregu problemów, umiejętności znalezienia odpowiednich, skutecznych i nierzadko innowacyjnych rozwiązań oraz znajdowania powiązań między przyczynami a ich skutkami.
Program szkolenia
WPROWADZENIE DO PSYCHOLOGII TWÓRCZOŚCI
- Fakty i mity, czyli co wiemy o kreatywności?
- Każdy może być twórczy?
- Dwa typy myślenia według Guilforda.
- Wybrane zdolności powiązane z kreatywnością.
NIE TYLKO BURZA MÓZGÓW, CZYLI JAK GENEROWAĆ POMYSŁY?
- Dlaczego burza mózgów nie zawsze jest skuteczna?
- Rozgrzewka twórcza.
- Burza mózgów i alternatywy: klasyczna burza mózgów, 6-3-5, kruszenie, SCAMPER.
- Narzędzia, ułatwiające selekcję i rozwijanie pomysłów.
LABORATORIUM KREATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚĆI
- Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia.
- Przygotowania do tworzenia nowych pomysłów.
- Techniki wymyślania nowych pomysłów.
- Wprowadzanie pomysłów w życie.
- Mapy Myśli – fenomenalna technika zwielokrotniania wydajności mózgu.
- Kreatywność w firmie – techniki twórczego myślenia w biznesie.
- Myślenie równoległe i metoda Cimdo Deboro.
NABYCIE PŁYNNOŚCI W KORZYSTANIU Z TECHNIK UMOŻLIWIAJĄCYCH „WYJŚCIE POZA UTARTY TOK MYŚLENIA”
- Zdolność koncentracji uwagi w trudnych warunkach.
- Szybkość i dokładność spostrzegania.
- Umiejętność jednoczesnego analitycznego i całościowego rozumienia danych skumulowanych.
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI ANALITYCZNEGO PODEJŚCIA DO PROBLEMU
- Określanie przyczyn problemu i znajdywania odpowiednich i skutecznych rozwiązań.
- Rozwój umiejętności znajdowania powiązań pomiędzy przyczynami problemu.
- Indywidualne i zespołowe podniesienie efektywności pracy nad nowymi rozwiązaniami.
- Identyfikacja barier myślenia kreatywnego osłabiających efektywność zespołu.
MYŚLENIE KRYTYCZNE JAKO POSTAWA I JAKO STYL MYŚLENIA.
- Sposób myślenia oparty na mierzalnych kryteriach.
- Zmiany postaw – narzędzia i sposoby zmiany postaw wobec siebie, innych ludzi i zjawisk.
- Myślenie krytykujące (bezrefleksyjne) vs myślenie krytyczne (refleksyjne). Gdzie są podobieństwa a gdzie różnice?
- Krytyczny wgląd we własne przekonania, postawy życiowe i system wartości. Jak, zacząć od siebie bez samokrytyki – rola autorefleksji oraz wglądu w trenowaniu umysłu krytycznego.
- Sposoby wstrzemięźliwości przed formułowaniem tez jednoznacznych i ostatecznych.
- Sposoby krytycznego myślenia wg Stella Cottrell.
Trener
PAWEŁ WĘGIER
W 2020 roku ukończył Akademię Trenerów Mentalnych Jakuba B. Bączka. Zdając egzamin końcowy uzyskał certyfikat Trenera Mentalnego.
Szkoleniami z zakresu zdrowia mentalnego, zdrowia psychicznego zajmuje się od 2015 roku.
Od tego czasu prowadził szkolenia i webinary dla największych firm w Polsce m.in. dla Orange Polska S.A.
Posiada bogate doświadczenie managerskie, co pokazało mu jasno, że zdrowie mentalne pracowników bardzo mocno przekłada się na wyniki i kondycję przedsiębiorstwa.
Prowadzi zarówno szkolenia, warsztaty jak i sesje indywidualne dla dorosłych jak i współpracuje na stałe ze szkołami, gdzie ma okazję pracować z dziećmi.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat i zaświadczenie, potwierdzające, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 11.05.2023r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Wprowadzenie do psychologii twórczości. Fakty i mity, czyli co wiemy o kreatywności? Każdy może być twórczy? | 18.05.2023r. | 08:00 - 08:30 | 00:30 |
Dwa typy myślenia według Guilforda. Wybrane zdolności powiązane z kreatywnością. | 18.05.2023r. | 08:30 - 09:00 | 00:30 |
Nie tylko burza mózgów, czyli jak generować pomysły? Dlaczego burza mózgów nie zawsze jest skuteczna? Rozgrzewka twórcza. | 18.05.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Burza mózgów i alternatywy: klasyczna burza mózgów, 6-3-5, kruszenie, SCAMPER. Narzędzia, ułatwiające selekcję i rozwijanie pomysłów. | 18.05.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Laboratorium kreatywności i innowacyjności. Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia. Przygotowania do tworzenia nowych pomysłów. | 18.05.2023r. | 11:15 - 12:15 | 01:00 |
Techniki wymyślania nowych pomysłów. Wprowadzanie pomysłów w życie. Mapy Myśli - fenomenalna technika zwielokrotniania wydajności mózgu. | 18.05.2023r. | 12:15 - 13:15 | 01:00 |
Kreatywność w firmie - techniki twórczego myślenia w biznesie. Myślenie równoległe i metoda Cimdo Deboro. | 18.05.2023r. | 13:15 - 14:15 | 01:00 |
Nabycie płynności w korzystaniu z technik umożliwiających "wyjście poza utarty tok myślenia". Zdolność koncentracji uwagi w trudnych warunkach. | 18.05.2023r. | 14:30 - 16:00 | 01:30 |
Szybkość i dokładność spostrzegania. Umiejętność jednoczesnego analitycznego i całościowego rozumienia danych skumulowanych. | 19.05.2023r. | 08:00 - 09:00 | 01:00 |
Rozwój umiejętności analitycznego podejścia do problemu. Określanie przyczyn problemu i znajdywania odpowiednich i skutecznych rozwiązań. | 19.05.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Rozwój umiejętności znajdowania powiązań pomiędzy przyczynami problemu. | 19.05.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Indywidualne i zespołowe podniesienie efektywności pracy nad nowymi rozwiązaniami. Identyfikacja barier myślenia kreatywnego osłabiających efektywność zespołu. | 19.05.2023r. | 11:15 - 12:15 | 01:00 |
Myślenie krytyczne jako postawa i jako styl myślenia. Sposób myślenia oparty na mierzalnych kryteriach. | 19.05.2023r. | 12:15 - 13:15 | 01:00 |
Zmiany postaw – narzędzia i sposoby zmiany postaw wobec siebie, innych ludzi i zjawisk. | 19.05.2023r. | 13:15 - 13:45 | 00:30 |
Myślenie krytykujące (bezrefleksyjne) vs myślenie krytyczne (refleksyjne). Gdzie są podobieństwa a gdzie różnice? | 19.05.2023r. | 13:45 - 14:15 | 00:30 |
Krytyczny wgląd we własne przekonania, postawy życiowe i system wartości. Jak, zacząć od siebie bez samokrytyki – rola autorefleksji oraz wglądu w trenowaniu umysłu krytycznego. | 19.05.2023r. | 14:30 - 15:00 | 00:30 |
Sposoby wstrzemięźliwości przed formułowaniem tez jednoznacznych i ostatecznych. Sposoby krytycznego myślenia wg Stella Cottrell. | 19.05.2023r. | 15:00 - 16:00 | 01:00 |