Grupa docelowa
Szkolenie „Sprzedaż i komunikacja z trudnym klientem” adresowane jest do osób, które chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie sprzedaży i komunikacji w odniesieniu do trudnego klienta. Wzrost kompetencji pracowników zajmujących się obsługą Klienta zagwarantuje lepsze wyniki sprzedażowe firmy, profesjonalną komunikację z klientami, a tym samym wzrost satysfakcji Klientów.
Cel szkolenia
Szkolenie „Sprzedaż i komunikacja z trudnym klientem” przygotowuje do efektywnego komunikowania się z Klientem, rozwiązywania jego problemów, diagnozowania trudnych sytuacji i radzenia sobie z nimi oraz do wyrażania empatycznych komunikatów, zachowań asertywnych w relacjach z Klientem.
Program szkolenia
- Zacznijmy od siebie. Rola nastawienia i mój styl komunikacyjny w pracy z Klientem:
• Rola własnego nastawienia do innych – budowanie pozytywnego nastawienia.
• Zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu.
• Przekonanie i stereotypy.
• Własne ograniczenia i możliwości.
• Zamiana przeszkadzających nawyków.
Uczestnicy poznają w praktyce własny styl komunikacyjny i poprzez autodiagnozę zobaczą swoje ograniczenia i przeszkadzające nawyki.
- Typologia Klientów – Model C.G. Junga:
• Techniki identyfikacji.
• Hierarchia potrzeb świadomych i podświadomych.
• Najczęstsze reakcje i kontrreakcje.
Uczestnicy poznają metody pozwalające na rozpoznawanie i wywierania wpływu na poszczególne typy charakterologiczne. Będą w stanie łatwiej pracować z Klientami dostosowując swój styl komunikacji do preferowanego stylu Klienta.
- Źródła wątpliwości i oczekiwań Klientów na 3 kluczowych etapach Procesu Zakupu:
• Model N.Rackham.
• Podział procesu zakupu na 3 główne etapy.
• Identyfikacja źródeł wątpliwości i potrzeb Klienta na każdym etapie.
• Reguły wyznaczania celów nadrzędnych i cząstkowych.
• Oddziaływanie na etapie przedłużającej się finalizacji sprzedaży.
Moduł ten jest jednym z najważniejszych podczas całego szkolenia. Wskazuje jakie elementy wpływają na decyzje zakupowe Klientów i w jaki sposób należy je uwzględnić, planując proces sprzedaży. Dodatkowo uczestnicy dowiedzą się jak projektować cały przebieg sprzedaży dzieląc go na mniejsze etapy i ustalając adekwatne cele. Poznają recepty zarówno na Klientów, którzy bronią swojego aktualnego dostawcy, jak również na takich, którzy z różnych powodów nie podejmują finalnej decyzji zakupowej.
- Przygotowanie do trudnych sytuacji: asertywność, zarządzanie stresem:
• 3 stopniowy Model Reakcji Asertywnej.
• Model Analizy Transakcyjnej – źródła budowania pewności siebie i stawiania granic.
• Ćwiczenia redukujące i uwalniające stres negatywny (Dystres).
• Techniki wzbudzające stres pozytywny (Eustres).
Trener
MARTA JURKOWSKA
Absolwentka projektu badawczo – innowacyjnego skierowanego do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność badawczo-rozwojową przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w partnerstwie z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki PAN – Centrum Projektów Badawczych Unii Europejskiej (CPB UE).
Magister zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka m.in. psychologii zarządzania oraz studiów podyplomowych z zakresu Trenera Biznesu (WSB Wrocław). Obecnie, studentka SWPS na kierunku magisterskim z zakresu psychologii (specjalność: kliniczna).
Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w pracy zawodowej podczas której była odpowiedzialna m.in. za szkolenia trenerów i kadry menedżerskiej jednej z największych sieci hoteli w Polsce, innych korporacjach oraz w mniejszych, prężnie działających firmach.
Pracuje na co dzień z kadrą menedżerską i zespołami pracowników jako szkoleniowiec w ramach działań personalnych oraz kompetencji osobistych. Jej główny obszar pracy to odporność psychiczna, zdrowie psychiczne w warunkach biznesowych oraz HR.
Od ponad 4 lat niezależny trener. Certyfikowany trener narzędzia MTQ48 badającego odporność psychiczną.
Prowadziła zajęcia ze studentami I-V roku na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu w ramach projektu PORTAL (Zintegrowanego Programu Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu) oraz warsztaty dla pracowników dydaktyczno – naukowych na Politechnice Łódzkiej.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat, potwierdzający, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 17.06.2022r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Zacznijmy od siebie. Rola nastawienia i mój styl komunikacyjny w pracy z Klientem. | 24.06.2022r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Typologia Klientów - Model C.G. Junga. | 24.06.2022r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Źródła wątpliwości i oczekiwań Klientów na 3 kluczowych etapach Procesu Zakupu. | 24.06.2022r. | 11:30 - 12:30 | 01:00 |
Przygotowanie do trudnych sytuacji: asertywność, zarządzanie stresem. | 24.06.2022r. | 12:30 - 13:30 | 01:00 |