Grupa docelowa
Szkolenie „Koszty uzyskania przychodów w działalności gospodarczej – PIT i CIT” adresowane jest do pracowników biur rachunkowych, działów podatkowych, księgowych i finansowych podmiotów gospodarczych, doradców podatkowych, doradców prawnych, pracowników działów finansowo – księgowych w jednostkach administracji publicznej, pracowników organów skarbowych i podatkowych (urzędów i izb skarbowych, urzędów celno – skarbowych, samorządowych organów podatkowych), do wolnych zawodów takich jak: adwokat, notariusz, radca prawny, biegły rewident oraz aplikantów radcowskich, notarialnych, adwokackich lub rewidenckich, prawników, ekonomistów, finansistów. Szkolenie może zainteresować osoby związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, dla których wiedza ta jest niezbędna w podejmowaniu codziennych decyzji jak i w kontaktach z organami podatkowymi oraz do wszystkich mających styczność z zagadnieniami finansowo-księgowymi.
Cel szkolenia
Szkolenie „Koszty uzyskania przychodów w działalności gospodarczej – PIT i CIT” przygotowuje do ewidencji i rozliczania kosztów uzyskania przychodu w działalności gospodarczej – PIT i CIT a także analizy zagadnień prawnych związanych z kosztami uzyskania przychodów CIT i PIT.
Program szkolenia
- Pojęcie kosztu uzyskania przychodów w podatkach dochodowych.
- Koszt poniesiony a koszt zapłacony.
- Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodów.
- Metody rozpoznawania kosztów.
- Omówienie kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej.
– Koszty amortyzacji środków trwałych.
– Koszty użytkowania samochodów osobowych i pojazdów samochodowych w działalności gospodarczej.
– Koszty zatrudniania pracowników.
– Koszty małżonków i małoletnich dzieci.
– Koszty reprezentacji i reklamy.
– Koszty kształcenia właściciela, osób współpracujących, pracowników.
– Koszty podróży służbowych właściciela i pracowników.
– Pozostałe koszty – m.in. przedpłaty, zaliczki, zadatki, VAT, koszty podwyższenia kapitału zakładowego, koszty darowizn, koszty pożyczek i kredytów.
- Wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów.
– Ulga na złe długi.
– Wyłączenia z kosztów podatkowych ze względu na sposób dokonania zapłaty.
– Zapłata na rachunek bankowy spoza białej listy.
– Płatność z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności.
- Korygowanie kosztów uzyskania przychodów.
Trener
ARKADIUSZ DUDA
Doradca podatkowy nr wpisu 12132.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie oraz Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu. Jego bogate doświadczenie obejmuje m.in. obsługę spółek z czołowej na polskim rynku grupy telekomunikacyjnej oraz spółek z sektora paliwowego. Koordynował wiele kluczowych na polskim rynku projektów optymalizacji podatkowej, w tym największy pod względem wartości, projekt optymalizacji podatkowej w Polsce.
Posiada szeroką wiedzę oraz praktyczne umiejętności w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz przed sądami administracyjnymi. Uczestniczył w kilkuset postępowaniach podatkowych. Prowadził liczne szkolenia podatkowe (ponad 5000 godzin) w szczególności z zakresu podatku VAT, podatków dochodowych (CIT i PIT), podatku od nieruchomości, a także schematów podatkowych (MDR).
Szkolenia były realizowane zarówno w formacie otwartym (na rzecz firm szkoleniowych) jaki i w formacie zamkniętym m.in. dla PKN Orlen, PGNiG S.A., jednostek samorządu terytorialnego oraz innych podmiotów.
Jest autorem wielu publikacji związanych z zagadnieniami podatkowymi oraz redaktorem naczelnym dwumiesięcznika podatkowego Kazus podatkowy.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat i zaświadczenie, potwierdzające, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 11.04.2023r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Pojęcie kosztu uzyskania przychodów w podatkach dochodowych. | 18.04.2023r. | 08:00 - 09:00 | 01:00 |
Koszt poniesiony a koszt zapłacony. | 18.04.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Dokumentowanie kosztów uzyskania przychodów. | 18.04.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Metody rozpoznawania kosztów. | 18.04.2023r. | 11:15 - 12:15 | 01:00 |
Omówienie kosztów uzyskania przychodów w działalności gospodarczej. | 18.04.2023r. | 12:15 - 13:15 | 01:00 |
Koszty amortyzacji środków trwałych. Koszty użytkowania samochodów osobowych i pojazdów samochodowych w działalności gospodarczej. | 18.04.2023r. | 13:30 - 15:00 | 01:30 |
Koszty zatrudniania pracowników. Koszty małżonków i małoletnich dzieci. | 18.04.2023r. | 15:00 - 16:00 | 01:00 |
Koszty reprezentacji i reklamy. | 19.04.2023r. | 08:00 - 09:00 | 01:00 |
Koszty kształcenia właściciela, osób współpracujących, pracowników. Koszty podróży służbowych właściciela i pracowników. | 19.04.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Pozostałe koszty – m.in. przedpłaty, zaliczki, zadatki, VAT, koszty podwyższenia kapitału zakładowego, koszty darowizn, koszty pożyczek i kredytów. | 19.04.2023r. | 10:00 - 12:00 | 02:00 |
Wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów. Ulga na złe długi. Wyłączenia z kosztów podatkowych ze względu na sposób dokonania zapłaty. | 19.04.2023r. | 12:15 - 13:15 | 01:00 |
Zapłata na rachunek bankowy spoza białej listy. Płatność z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności. | 19.04.2023r. | 13:15 - 14:15 | 01:00 |
Korygowanie kosztów uzyskania przychodów. | 19.04.2023r. | 14:30 - 16:00 | 01:30 |