Grupa docelowa
Szkolenie „Komunikacja perswazyjna w biznesie” adresowane jest do osób, którym zależy na podniesieniu efektywności wykorzystania technik komunikacji perswazyjnej w relacjach z ludźmi oraz zdobyciu umiejętności skutecznej komunikacji i argumentacji.
Cel szkolenia
Szkolenie „Komunikacja perswazyjna w biznesie ” przygotowuje do skutecznego wykorzystania technik komunikacji perswazyjnej w relacjach z klientami, skutecznego wykorzystania metod perswazji i metod wywierania wpływu, skutecznej argumentacji, osiągania swoich celów w kontaktach z innymi ludźmi, zdobycia umiejętności motywowania ludzi do zawarcia transakcji i skorzystania z oferty, rozpoznawania istniejących systemów postaw i wzorów zachowań odbiorcy.
Program szkolenia
- Autorefleksja i wgląd w siebie, czyli jak być przekonującym:
– Orientacja na cel – jak jest postrzegana, w czym się przydaje?
– Orientacja na proces – jak jest postrzegana, w czym się przydaje?
– Emocje i ich wpływ na uważność.
- Perswazja vs. wywieranie wpływu vs. manipulacja?
– Perswazja, wywieranie wpływu, manipulacja – definicja, podobieństwo, różnice.
– Neurony lustrzane a sympatia.
– Przewaga i siła przebicia.
– Techniki perswazyjnego przekonywania.
– Demaskowanie manipulacji.
– Ryzyko związane z wywieraniem wpływu.
– Społeczne skutki wywierania wpływu.
– W jakich sytuacjach można wywierać wpływ?
- Podstawowe zasady komunikatów perswazyjnych.
- Sztuka perswazji – perswazyjne struktury językowe:
– Słowa, które oddziałują na podświadomość.
– Presupozycje, czyli siła ukrytych stwierdzeń.
– Implikacje.
- Cechy indywidualne nadawcy i odbiorcy komunikatu perswazyjnego.
- Efekt śpiocha/Wertera/ekspozycji – ich wpływ na komunikację perswazyjną.
- Reguły i techniki wywierania wpływu na innych.
- Tajniki języka przekonywania:
– Zrozumienie potrzeb.
– Obnażanie ukrytych potrzeb.
– Dwa poziomy przekonywania, czyli co? i w jaki sposób?
– Intencje dla których przekonujemy – zapomniany czynnik.
– Język korzyści.
– Język straty.
- Skuteczna argumentacja, czyli co na kogo i jak działa?
– Dedykowanie argumentów do osobowości partnera.
– Obszary trudności po stronie oponenta.
– Prezentowanie argumentów.
– Zachowanie stron podczas argumentacji.
– Siła stereotypów.
– Zbijanie obiekcji a pogłębianie wiedzy o rozmówcy.
– Reakcje na przekonywanie. - Psychologia przeciwstawiania się manipulacjom.
- Obrona przed manipulacją:
– Analiza transakcyjna.
– Asertywne wyrażanie emocji.
– Odmowa i ujawnianie asertywnego stanowiska.
- Strategie biznesowe:
– Strategia formułowania celów.
– Strategia Disneya.
– Strategia Vonneguta.
Trener
MARTA JURKOWSKA
Absolwentka projektu badawczo – innowacyjnego skierowanego do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność badawczo-rozwojową przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w partnerstwie z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki PAN – Centrum Projektów Badawczych Unii Europejskiej (CPB UE).
Magister zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka m.in. psychologii zarządzania oraz studiów podyplomowych z zakresu Trenera Biznesu (WSB Wrocław). Obecnie, studentka SWPS na kierunku magisterskim z zakresu psychologii (specjalność: kliniczna).
Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w pracy zawodowej podczas której była odpowiedzialna m.in. za szkolenia trenerów i kadry menedżerskiej jednej z największych sieci hoteli w Polsce, innych korporacjach oraz w mniejszych, prężnie działających firmach.
Pracuje na co dzień z kadrą menedżerską i zespołami pracowników jako szkoleniowiec w ramach działań personalnych oraz kompetencji osobistych. Jej główny obszar pracy to odporność psychiczna, zdrowie psychiczne w warunkach biznesowych oraz HR.
Od ponad 4 lat niezależny trener. Certyfikowany trener narzędzia MTQ48 badającego odporność psychiczną.
Prowadziła zajęcia ze studentami I-V roku na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu w ramach projektu PORTAL (Zintegrowanego Programu Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu) oraz warsztaty dla pracowników dydaktyczno – naukowych na Politechnice Łódzkiej.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat, potwierdzający, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 17.05.2022r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Autorefleksja i wgląd w siebie, czyli jak być przekonującym. | 24.05.2022r. | 09:00 - 09:30 | 00:30 |
Perswazja vs. wywieranie wpływu vs. manipulacja? | 24.05.2022r. | 09:30 - 10:30 | 01:00 |
Podstawowe zasady komunikatów perswazyjnych. Sztuka perswazji - perswazyjne struktury językowe. | 24.05.2022r. | 10:30 - 11:00 | 00:30 |
Cechy indywidualne nadawcy i odbiorcy komunikatu perswazyjnego. Efekt śpiocha/Wertera/ekspozycji – ich wpływ na komunikację perswazyjną. Reguły i techniki wywierania wpływu na innych. | 24.05.2022r. | 11:00 - 12:00 | 01:00 |
Tajniki języka przekonywania. | 24.05.2022r. | 12:30 - 13:00 | 00:30 |
Skuteczna argumentacja, czyli co na kogo i jak działa? | 24.05.2022r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Psychologia przeciwstawiania się manipulacjom. Obrona przed manipulacją. | 24.05.2022r. | 14:00 - 15:00 | 01:00 |
Strategie biznesowe. | 24.05.2022r. | 15:00 - 15:30 | 00:30 |