Grupa docelowa
Szkolenie „Efektywna praca zespołowa” adresowane jest do kadry zarządzającej, menedżerów wyższego i średniego szczebla, właścicieli firm, liderów zespołów, menadżerów projektów, koordynatorów ze zróżnicowanym doświadczeniem w kierowaniu zespołami pracowniczymi, pracowników firm a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką.
Cel szkolenia
Szkolenie „Efektywna praca zespołowa” przygotowuje do efektywniejszej pracy w zespole i lepszego wykorzystania zasobów podczas wykonywania zadań, dzięki umiejętności właściwego planowania zadań i wyznaczania celów w zespole, wygaszania nieefektywnych zachowań, a także umiejętności zwiększenia motywacji, poczucia wspólnej pracy i wspólnego sukcesu oraz zwiększenia zaangażowania pracowników i ich większej proaktywności.
Program szkolenia
KIEDY GRUPA STAJE SIĘ ZESPOŁEM?
- Grupa a zespół. Czym różni się grupa od zespołu?
- Grupa czy zespół? – diagnoza etapu funkcjonowania zespołu.
- Dlaczego niektóre zespoły i organizacje są tak skuteczne a inne całkiem przeciętne?
- Jak stworzyć dobry zespół?
- Czynniki wpływające na dobrą współpracę w zespole.
- Korzyści i zagrożenia pracy zespołowej.
- Synergia, czyli dlaczego razem możemy więcej?
- Wspólne wartości – wartości, które scalają grupę.
- Wybór wartości i co dalej? Wdrażanie wartości w życie zespołu.
- Rywalizacja, kiedy jest zdrowa a kiedy szkodzi zespołowi?
CO SIĘ DZIEJE W ZESPOLE?
- Dynamika rozwoju zespołu.
- Fazy rozwoju zespołu.
- Role w zespole, czyli jak pozostając sobą efektywnie pracować w zespole?
- Pożądanie i niepożądane zachowania w zespole.
PRACA W ZESPOLE JAKO WSPÓŁPRACA PRZY REALIZACJI ZADAŃ/PROJEKTÓW
- Wyznaczanie celów i planowanie zadań w oparciu o priorytety własne i firmy.
- Jak strategicznie podejść do realizacji projektów?
- Graficzne techniki ułatwiające planowanie i realizację zadań.
- Na czym polega współpraca podczas realizacji projektów?
- Jak reagować na osoby o zbyt małym i zbyt dużym poczuciu kontroli?
PLANOWANIE A PRACA ZESPOŁOWA – SKUTECZNE PLANOWANIE ZADAŃ
- Proces definiowania celów pracy.
- Uwzględnianie działań korygujących i zapobiegawczych w procesie planowania.
- Proefektywne formułowanie celów zadań i wskaźników wykonania.
ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ – JAK JE WYPRACOWAĆ WSPÓLNIE?
- Zasady ustalania i komunikowania celów (SMART, SMARETER, POWER).
- Określanie priorytetów działań oraz uwzględnianie ich w planach czasowych.
- Proaktywność i plany awaryjne i ich znaczenie w skutecznej pracy zespołowej.
- Syndrom myślenia grupowego – jak uniknąć największego zagrożenia w pracy zespołowej.
OBSZARY ORGANIZACJI PRACY ZESPOŁU
- Konsekwencje złej organizacji pracy dla skuteczności działań członków zespołu.
- Obszary zasobów ważne przy organizacji pracy.
Trener
MARTA JURKOWSKA
Absolwentka projektu badawczo – innowacyjnego skierowanego do przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność badawczo-rozwojową przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej w partnerstwie z Instytutem Podstawowych Problemów Techniki PAN – Centrum Projektów Badawczych Unii Europejskiej (CPB UE).
Magister zarządzania zasobami ludzkimi. Absolwentka m.in. psychologii zarządzania oraz studiów podyplomowych z zakresu Trenera Biznesu (WSB Wrocław). Obecnie, studentka SWPS na kierunku magisterskim z zakresu psychologii (specjalność: kliniczna).
Certyfikowany Trener narzędzia MTQ48 badającego odporność psychiczną.
Posiada blisko 20 letnie doświadczenie w pracy zawodowej podczas której była odpowiedzialna m.in. za szkolenia trenerów i kadry menedżerskiej jednej z największych sieci hoteli w Polsce, innych korporacjach oraz w mniejszych, prężnie działających firmach.
Pracuje na co dzień z kadrą menedżerską i zespołami pracowników w ramach działań personalnych oraz kompetencji osobistych.
Prowadziła zajęcia ze studentami I-V roku na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz jako trener kadry dydaktyczno-naukowej na Politechnice Łódzkiej.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat i zaświadczenie, potwierdzające, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 09.11.2023r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Kiedy grupa staje się zespołem? Grupa a zespół. Czym różni się grupa od zespołu? | 16.11.2023r. | 08:00 - 08:30 | 00:30 |
Grupa czy zespół? – diagnoza etapu funkcjonowania zespołu. | 16.11.2023r. | 08:30 - 09:00 | 00:30 |
Dlaczego niektóre zespoły i organizacje są tak skuteczne a inne całkiem przeciętne? | 16.11.2023r. | 09:00 - 09:30 | 00:30 |
Jak stworzyć dobry zespół? Czynniki wpływające na dobrą współpracę w zespole. | 16.11.2023r. | 09:30 - 10:00 | 00:30 |
Korzyści i zagrożenia pracy zespołowej. Synergia, czyli dlaczego razem możemy więcej? | 16.11.2023r. | 10:00 - 10:30 | 00:30 |
Wspólne wartości - wartości, które scalają grupę. Wybór wartości i co dalej? Wdrażanie wartości w życie zespołu. | 16.11.2023r. | 10:30 - 11:00 | 00:30 |
Rywalizacja, kiedy jest zdrowa a kiedy szkodzi zespołowi? | 16.11.2023r. | 11:15 - 12:15 | 01:00 |
Co się dzieje w zespole? Dynamika rozwoju zespołu. Fazy rozwoju zespołu. | 16.11.2023r. | 12:15 - 13:15 | 01:00 |
Role w zespole, czyli jak pozostając sobą efektywnie pracować w zespole? Pożądanie i niepożądane zachowania w zespole. | 16.11.2023r. | 13:15 - 14:15 | 01:00 |
Praca w zespole jako współpraca przy realizacji zadań/projektów. Wyznaczanie celów i planowanie zadań w oparciu o priorytety własne i firmy. | 16.11.2023r. | 14:30 - 16:00 | 01:30 |
Jak strategicznie podejść do realizacji projektów? Graficzne techniki ułatwiające planowanie i realizację zadań. | 17.11.2023r. | 08:00 - 09:00 | 01:00 |
Na czym polega współpraca podczas realizacji projektów? Jak reagować na osoby o zbyt małym i zbyt dużym poczuciu kontroli? | 17.11.2023r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Planowanie a praca zespołowa - skuteczne planowanie zadań. Proces definiowania celów pracy. | 17.11.2023r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Uwzględnianie działań korygujących i zapobiegawczych w procesie planowania. Proefektywne formułowanie celów zadań i wskaźników wykonania. | 17.11.2023r. | 11:15 - 12:15 | 01:00 |
Zasady pracy zespołowej – jak je wypracować wspólnie? Zasady ustalania i komunikowania celów (SMART, SMARETER, POWER). | 17.11.2023r. | 12:15 - 13:15 | 01:00 |
Określanie priorytetów działań oraz uwzględnianie ich w planach czasowych. Proaktywność i plany awaryjne i ich znaczenie w skutecznej pracy zespołowej. | 17.11.2023r. | 13:15 - 14:15 | 01:00 |
Syndrom myślenia grupowego – jak uniknąć największego zagrożenia w pracy zespołowej. | 17.11.2023r. | 14:30 - 15:00 | 00:30 |
Obszary organizacji pracy zespołu. Konsekwencje złej organizacji pracy dla skuteczności działań członków zespołu. Obszary zasobów ważne przy organizacji pracy. | 17.11.2023r. | 15:00 - 16:00 | 01:30 |