Grupa docelowa
Szkolenie „Efektywna komunikacja w relacjach biznesowych” adresowane jest do właścicieli przedsiębiorstw, kadry zarządzającej, kadry menedżerskiej i kierowniczej, pracowników firm a także wszystkich osób zainteresowanych tematyką efektywnej komunikacji w relacjach biznesowych.
Cel szkolenia
Szkolenie „Efektywna komunikacja w relacjach biznesowych” przygotowuje do praktycznego stosowania zasad efektywnej komunikacji w kontaktach biznesowych, zdiagnozowania własnego stylu komunikowania, poznania znaczenia celu w komunikacji i realizacji zadań, zweryfikowania mocnych i słabych stron własnych umiejętności oraz wyeliminowania najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w komunikacji.
Program szkolenia
- Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi?
- Czynniki wpływające na efekty procesu komunikowania się.
- Mój styl komunikacji.
- Bariery w procesie wymiany informacji i sposoby ich przezwyciężania: nasze wewnętrzne bariery, bariery wewnątrz organizacji.
- Świadomość celu w komunikacji i jego znaczenie w realizacji zadań w zespole.
- Wypracowanie standardu komunikacji: „obserwacja – analiza- planowanie – działanie”.
- Cele organizacji a cele osobiste w komunikacji.
- Spojrzenie całościowe na proces komunikacji – od pierwszego nadawcy do ostatniego odbiorcy.
- Odpowiedzialność w komunikacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
- Doprecyzowanie informacji – formułowanie pytań – zasada „lejka”.
- Informacja a interpretacja w komunikacji.
- Techniki dbałości, uważność i elastyczność w komunikacji.
- „Twoje myślenie to twoje słowa” – komunikaty pro aktywne i reaktywne.
- Wskaźniki „odpowiedzialności za wyniki” w komunikacji.
- Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej. Dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy.
- Model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja sposobów odbierania informacji.
- Komunikowanie swojego stanowiska i opinii. Komunikacja wprost czy nie wprost?
- Komunikacja niewerbalna – wyraz postaw i emocji.
- Spójność komunikatów. Odzwierciedlanie i interpretacja sygnałów niewerbalnych, mikroekspresji.
- Pola minowe komunikacji w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
- Czym jest empatia i jak wykorzystać mapy empatii do zwiększania swojej skuteczności w kontaktach z innymi?
- Zarządzanie trudnymi emocjami innych i sztuka kalibracji w trakcie komunikacji.
- Analiza kluczowych nawyków komunikacyjnych wymagających zmiany – szczegółowa analiza dotychczasowych sposobów komunikowania się ze współpracownikami.
- Trudności pojawiające się w trakcie komunikacji i płynące z nich konsekwencje.
- Dobre rozmowy z klientami i wewnątrz zespołu: model dobrej rozmowy, model rozmowy o problemie, konfrontacja i pogłębienie.
Trener
MAŁGORZATA BEDNARZ
Jest socjologiem i trenerem umiejętności społecznych, co daje pokaźny zasób w pracy z grupami. Jako psychoterapeuta w trakcie szkolenia widzi procesy, które ujawniają się w grupach, ale także w pracy z liderami. Szkoli liderów, współpracuje z zespołami, które okresowo prezentują różną dynamikę pracy.
Podczas warsztatów wykorzystuje ogromną wiedzę i doświadczenie z różnych obszarów, zdobywaną na stanowiskach kierowniczych.
Zaprasza do współpracy liderów, którzy są zarówno na początku swojej drogi zawodowej jak i starszych stażem managerów do efektywnej pracy nad poszerzaniem zasobów. Szkoli w obszarze umiejętności miękkich, umiejętności społecznych, zarządzania zasobami ludzkimi, delegowania obowiązków.
Chętnie pracuje z zespołami w zakresie udrażniania kanałów komunikacyjnych, co w znaczny sposób oczyszcza atmosferę i jednocześnie powoduje automatyczny wzrost efektywności i motywacji w zespole.
Jako moderator procesów Design Thinking tworzy skuteczne rozwiązania w zakresie innowacyjnych rozwiązań dotyczących nowych produktów i usług.
Współpracuje z Akademią Inspiracji Makro, gdzie prowadzi warsztaty dla managerów i właścicieli firm, podczas których skupiamy się na aspektach dotyczących motywowania, komunikowania i delegowania. Prowadziła warsztaty stacjonarne między innymi dla Oberża PRL, Hotel Silesian, Plac Nowy 1, Restauracja Sioux, Manufaktura Smakowitości, Holiday Inn, Hotel Conrad, Dynia Resto Bar, Termy Chochołowskie, Skansen Smaków, ZR Hotele i wiele innych.
Informacje organizacyjne
Każdy z uczestników otrzymuje komplet materiałów w wersji papierowej i/lub elektronicznej.
Każdy z uczestników otrzymuje na swój indywidualny adres mailowy komplet materiałów w wersji elektronicznej – ściśle dopasowany zawartością do harmonogramu szkolenia.
Materiały przygotowane są w formacie: „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.jpg”, „.png”
Uczestnicy otrzymają certyfikat i zaświadczenie, potwierdzające, że ukończyli szkolenie.
Rekrutacja na szkolenie trwa do dnia 30.11.2022r.
Harmonogram szkolenia
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji | Godziny | Liczba godzin |
---|---|---|---|
Co się dzieje, kiedy komunikacja zawodzi? Czynniki wpływające na efekty procesu komunikowania się. Mój styl komunikacji. | 07.12.2022r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Bariery w procesie wymiany informacji i sposoby ich przezwyciężania: nasze wewnętrzne bariery, bariery wewnątrz organizacji. | 07.12.2022r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Świadomość celu w komunikacji i jego znaczenie w realizacji zadań w zespole. | 07.12.2022r. | 11:00 - 11:30 | 00:30 |
Wypracowanie standardu komunikacji: „obserwacja - analiza- planowanie - działanie". Cele organizacji a cele osobiste w komunikacji. | 07.12.2022r. | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Spojrzenie całościowe na proces komunikacji - od pierwszego nadawcy do ostatniego odbiorcy. Odpowiedzialność w komunikacji z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi. | 07.12.2022r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Doprecyzowanie informacji - formułowanie pytań - zasada „lejka". Informacja a interpretacja w komunikacji. | 07.12.2022r. | 14:00 - 14:30 | 00:30 |
Techniki dbałości, uważność i elastyczność w komunikacji. „Twoje myślenie to twoje słowa" - komunikaty pro aktywne i reaktywne. | 08.12.2022r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Wskaźniki „odpowiedzialności za wyniki" w komunikacji. | 08.12.2022r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Praktyczne techniki poprawy skuteczności komunikacyjnej. Dopasowanie własnego stylu komunikacji do rozmówcy. | 08.12.2022r. | 11:00 - 11:30 | 00:30 |
Model komunikacyjny von Thuna i identyfikacja sposobów odbierania informacji. | 08.12.2022r. | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Komunikowanie swojego stanowiska i opinii. Komunikacja wprost czy nie wprost? | 08.12.2022r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Komunikacja niewerbalna - wyraz postaw i emocji. Spójność komunikatów. Odzwierciedlanie i interpretacja sygnałów niewerbalnych, mikroekspresji. | 08.12.2022r. | 14:00 - 14:30 | 00:30 |
Pola minowe komunikacji w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego. | 09.12.2022r. | 09:00 - 10:00 | 01:00 |
Czym jest empatia i jak wykorzystać mapy empatii do zwiększania swojej skuteczności w kontaktach z innymi? | 09.12.2022r. | 10:00 - 11:00 | 01:00 |
Zarządzanie trudnymi emocjami innych i sztuka kalibracji w trakcie komunikacji. | 09.12.2022r. | 11:00 - 11:30 | 00:30 |
Analiza kluczowych nawyków komunikacyjnych wymagających zmiany - szczegółowa analiza dotychczasowych sposobów komunikowania się ze współpracownikami. | 09.12.2022r. | 12:00 - 13:00 | 01:00 |
Trudności pojawiające się w trakcie komunikacji i płynące z nich konsekwencje. | 09.12.2022r. | 13:00 - 14:00 | 01:00 |
Dobre rozmowy z klientami i wewnątrz zespołu: model dobrej rozmowy, model rozmowy o problemie, konfrontacja i pogłębienie. | 09.12.2022r. | 14:00 - 14:30 | 00:30 |