Facebook jako narzędzie budowania marki w Internecie
PROGRAM USŁUGI:
Facebook dla biznesu – skuteczna strona firmowa – wprowadzenie, najważniejsze informacje i statystyki, strony biznesowe, zakładanie fanpage’a.
Konfiguracja fanpage’a – zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, sekcja informacje, niestandardowy adres URL fanpage’a, przycisk z wezwaniem do działania.
Przegląd ustawień – najważniejsze ustawienia z sekcji ogólne, ustawienia wiadomości i szybkich odpowiedzi, pozostałe ustawienia.
Budowanie bazy fanów – zapraszanie znajomych z profilu osobistego, wysyłanie zaproszeń do kontaktów z poczty e-mail, instalacja przycisków i pluginów na stronie, płatna promocja na stronie.
Tworzenie i publikowanie wpisów – typy wpisów, zasięg wpisów a algorytm Edge Rank, aspekty techniczne, przykłady skutecznych wpisów, wpisy z linkami, kiedy i ile publikować – ustalanie harmonogramu, dobór i tworzenie grafik do postów, dodawanie wielu zdjęć, tworzenie albumów, wpisy wideo, edycja i organizacja wpisów, planowanie i kierowanie wpisów, wydarzenia – specjalny typ wpisów, zwiększenie zasięgu wpisów – płatna promocja.
Zagadnienia dodatkowe – komentarze, recenzje, zarządzenia sekcjami, przydatne narzędzia do zarządzania, wyszukiwarka.
Obsługa klienta na Facebook’u – zasady obsługi klientów w mediach społecznościowych, dobre praktyki, Messenger jako kanał obsługi klienta, sposoby radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi.
Fanpage i jego statystyki – ogólny raport skuteczności, statystyki polubień, raport zasięgów, raport skuteczności wpisów, skąd dociera ruch na fanpage, raport wpisów wideo, dlaczego nie warto kupować fanów.
Facebook Ads – reklama w praktyce – wprowadzenie, zalety reklamy na Facebook’u, formaty reklam a cele kampanii reklamowych, metody kierowania reklamy do określonych grup odbiorców,
Konfiguracja konta i najważniejsze ustawienie Menadżera Reklam – struktura konta reklamowego, przegląd najważniejszych ustawień, podstawy interfejsu, konfiguracja rozliczania się za reklamy.
Metody promocji – zdybywanie fanów i promowanie fanpege’u, kierowanie ruchem poza Facebook’iem i promowanie witryny, zwiększenie zasięgu wpisów, promowanie postów, kampanie zasięgowe, zwiększanie rozpoznawalności marki, promowanie wydarzenia, reklama wideo, zwiększenie sprzedaży – konwersje w witrynie.
Skuteczna kampania – cele reklamowe, dobór grupy odbiorców, demografia, zainteresowania, zachowania i połączenia, ustalanie budżetu, wybór odpowiedniej opcji optymalizacji.
Tworzenie reklamy – dobór odpowiedniej grafiki, teksty na grafikach, skuteczny tekst reklamowy, dobór umiejscowienia.
Analiza i optymalizacja reklamy – analiza wyników kampanii, optymalizacja reklam, optymalizacja zestawu reklam, analiza wyników kampanii po optymalizacji.
Najlepsze praktyki – tworzenie skutecznych reklam, najważniejsze zasady reklamowe na Facebooku’u.
Raporty – dostosowanie kolumn w raportach, tworzenie przykładowego raportu, zapisywanie, planowanie, udostępnianie i eksportowanie raportów, wykorzystywanie filtrów w raportach.
Piksel Facebook’a – czym jest i czemu służy, działanie pikseli Facebooka, piksel grupy niestandardowych odbiorców, piksel monitorowania konwersji.
Idealna grupa odbiorców – zapisywanie standardowej grupy odbiorców, tworzenie grupy niestandardowych odbiorców, listy klientów, tworzenie grupy niestandardowych odbiorców odwiedzających witrynę, tworzenie grupy podobnych odbiorców, statystyki grup odbiorców, profile klientów.